Friday, July 28, 2006

13 Comments:

Blogger diastimata said...

1. Καλώς ήλθες. Καλό κουράγιο
2. Ο φιλαράκος στο μπράτσο της πολυθρόνας πώς προέκυψε;

3:37 AM  
Blogger svensken said...

Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Η foto είναι με το κινητό μου μια μέρα που καθόμουνε για καφέ στην Πλατεία Αριστοτέλους. Μου άρεσε πολύ που οι σπουργητάδες αισθάνωνται τόσο άνετα που έρχονται στο τραπέζι σου επάνω και τσιμπολογάνε απο το κέϊκ που σου σερβίρουνε μαζύ με τον καφέ.....

3:17 PM  
Blogger Eleste said...

Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι μπορείς ακόμα να απολάυσεις ένα καφέ στην Αθήνα παρέα με τα σπουργίτια...
Σε ευχαριστούμε για την όμορφη φώτο!

hej då!

4:24 PM  
Blogger Ecumene said...

Välkommen Sverige.....

:)

9:48 AM  
Blogger ovi said...

Välkomnande från Suomi!!! Καλώς ήρθες!!!

10:16 AM  
Blogger svensken said...

Jag tackar både ergo te lina och ovi för sina "nordiska" välkomsthälsningar!

"Svensken" från Thessaloniki hälsar tillbaka! :-)))

Γιάννης

11:59 AM  
Blogger doctor said...

Γιάννη για δες εδώ κάτι ενδιαφέρον:

Jag, en svartskalle?

Varför är Stockholms nattliv så ooootroligt trist och förutsägbart? Varför utsätter sig folk frivilligt för köer i tio minusgrader, löjliga maktgalna vakter med IQ -75, därefter ännu längre garderobsköer... för att sedan försöka supa sig fulla så fort som möjligt genom att betala för spriten per centiliter!! Det känns lite som att besöka ett ryskt apotek med hög musik. Och detta betalar vi för!!!

Jag har vant mig vid ljumma nätter och drinkar som kostar en bråkdel av vad de gör i Stockholm. Leende inkastare som önskar välkommen på ett varmt, avslappnat och coolt sätt och som aldrig någonsin frågar efter leg. Unga människor som aldrig skulle drömma om att gå ut för att supa skallen i bitar! Och skulle de råka dricka för mycket så aldrig att de skulle ställa sig och gapa att "Fyfan va jag e full !!". De skulle snarare försöka hålla masken, alternativt diskret gå hem och sova ruset av sig. Att vara berusad offentligt är nämligen något MYCKET pinsamt för en grek.

De grekiska klubbarna är dessutom ofta mycket lyxigare och mer påkostade än sina svenska motsvarigheter.

Ibland känner jag mig inte alls svensk längre. Jag känner inte alls igen mig i det kalla klimat som råder i Stockholms nattliv. Och hur någon kan känna sig bekväm här är för mig en fullständig gåta. En lika stor gåta är de svenskar som kommer till Grekland bara för att festa, dricka billiga shots och spy. Och sedan påstå att de hade kul?!

Nej, jag är nog en äkta svartskalle innerst inne. En svartskalle som förvisso inte har något problem att komma in på klubbarna vid Stureplan, men en svartskalle som tusen gånger hellre går ut i Grekland.

http://grekland.blogg.se/

************************

Τελικά τι ισχύει; Αυτό:

Man vill ha det man inte har...

(θέλουμε αυτό που δεν έχουμε)

doctor

11:58 AM  
Blogger J. said...

Καλή αρχή. Περιμένουμε posts. Τελικά σε ποιά χώρα βρίσκεσαι ;

1:09 PM  
Blogger mtryfo said...

Από απέναντι, σου εύχομαι καλές διακοπές στην υπεροχη Κρήτη.

4:28 AM  
Blogger Aphrodite said...

Doncat and Friends

Εγκαίνια!

Για περάστε, για περάστε!
:)))))))))

11:42 AM  
Blogger mtryfo said...

Ακόμα στην Κρήτη είσαι εσύ? Μετακόμισες στην περιοχή Μυλοποτάμου?

12:16 PM  
Blogger mtryfo said...

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ υγεία, αγάπη, ευτυχία και τύχη

4:39 PM  
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

Γιατί δεν ανεβάζεις κανά ποστάκι?

10:18 AM  

Post a Comment

<< Home